آغاز تحقیقات درباره 'فروش بلیت المپیک لندن در بازار سیاه'
نوشته شده توسط : sasurse

گفته شده است که بعضی بلیت‌های مسابقات المپیک لندن به ده برابر قیمت واقعی در بازار سیاه عرضه شده‌اند

به دنبال طرح ادعاهایی درباره آمادگی مقامات رسمی چندین کشور برای عرضه بلیت بازی‌های المپیک لندن در بازار سیاه، کمیته بین‌المللی المپیک تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.

روزنامه ساندی‌تایمز در گزارشی مدعی شده است که در زمینه فروش سهمیه بلیت بیش از ۵۰ کشور در بازی‌های المپیک لندن تخلفاتی رخ داده است.

با انتشار گزارش جدید این روزنامه، هیات مدیره اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در نشستی این موضوع را بررسی می‌کند.

ساندی‌تایمز همچنین نوشته است که بلیت بازی‌های مهم المپیک لندن تا ۱۰ برابر قیمت واقعی در بازار سیاه قابل خرید بوده‌اند.

خبرنگار ورزشی بی‌بی‌سی می‌گوید که این روزنامه سوابق و مدارکی را ارائه کرده است که حاوی جزئیات ادعاهایی است که بر اساس آنها مقامات رسمی المپیک کشورها و عاملان رسمی فروش بلیت‌ها حاضر بوده‌اند هزاران بلیت را در بازار سیاه بفروشند.

بیش از یک میلیون بلیت بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بین کشورهای حاضر در این رقابت‌ها توزیع شده است و کمیته بین‌المللی المپیک می‌تواند بررسی کند که توزیع این بلیت‌ها بین کشورهای عضو چطور انجام شده است.

ساندی‌تایمز می‌گوید در جریان تحقیقاتی که به مدت دو ماه انجام شده است، گزارشگرانش خود را به جای مشتریان خاورمیانه‌ای بلیت‌های المپیک جا زده‌اند و مشخص شده که نمایندگان ۵۴ کشور مختلف آمادگی داشتند به آنها بلیت بفروشند.

خط مشی‌های فروش بلیت

بر اساس این ادعاها، یکی از اعضای کمیته المپیک یونان گفته است که لرد سباستین کو، رئیس کمیته برگزاری المپیک لندن را ترغیب کرده است تا به بهانه پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه، بلیت بیشتری در اختیار یونان بگذارد.

کمیته برگزاری المپیک لندن این ادعا را رد کرده است.

یک سخنگوی این کمیته گفت: "عطف به اظهارات 'فخرفروشانه' کمیته المپیک یونان مبنی بر گفت‌وگو با سباستین کو درباره بلیت‌ها، می‌توانیم قطعا بگوییم که این موضوع واقعیت ندارد."

او گفت که لرد کو "نامه‌ای از کمیته المپیک یونان دریافت کرده و به آن پاسخ داده است که بلیت‌ها متناسب با خط مشی‌های کمیته بین‌المللی المپیک (به کشورها) اختصاص یافته است. درباره این موضوع هیچ تماس دیگری -چه رسمی و چه غیررسمی- وجود نداشته است."

کمیته بین‌المللی المپیک مقررات سختگیرانه‌ای برای جلب مشتری و دلالی در بازار سیاه دارد و کمیته‌های ملی المپیک کشورها باید اطمینان حاصل کنند که سهمیه بلیت‌هایشان تنها در محدوده کشورهای خودشان فروخته شود.

ماه گذشته بی‌بی‌سی فیلمی را منتشر کرد که نشان می‌داد یک مقام ارشد المپیک اوکراین حاضر به فروش بلیت المپیک در ازای پول نقد شده است. او بعد از انتشار این فیلم از سمتش کنار رفت.

شدیدترین مجازات

کمیته بین‌المللی المپیک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کمیته "به سرعت برای حل و فصل ادعاهای مربوط به این که تعدادی از کمیته‌های ملی المپیک و فروشندگان مجاز بلیت‌ها مقررات مربوط به فروش بلیت‌های المپیک را زیر پا گذاشته‌اند، اقدام کرده است."

در این اطلاعیه آمده است: "کمیته بین‌المللی المپیک این ادعاها را با جدیت دنبال می‌کند و فورا اولین قدم‌ها را برای تحقیق در این باره برداشته است."

این کمیته اعلام کرده است: کمیته‌های ملی المپیک نهادهایی مستقل هستند، اما اگر هر یک از این موارد ثابت شود، کمیته بین‌المللی المپیک در اعمال شدیدترین مجازات تردیدی نخواهد کرد.





:: برچسب‌ها: سان , شهرستان , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: